Růženin lom najdeme v Brně-Líšni, přímo pod velkým lomem na kopci Hády. Růženin lom je malá část celého lomu, která je z jedné strany oplocená a z dalších pak uzavřená mezi skály. V lomu je plno chráněných rostlin a živočichů. Je zde také dřevěná stezka mezi rákosím a pár menších jezírek. Vždy jsem si myslel, že se v jezírkách rozhodně nesmí koupat, ale někde jsem viděl fotky, na kterých se tam lidé koupali - tak nevim :-) Na jaře se zde líhnou žáby a jezírka jsou plné pulců, ale viděli jsme zde i užovku.

Lom je poměrně malý, projít cestu rákosím zabere pár minut (měří 170 metrů) a projít a prohlednout si všechny místa lomu taky zabere pár minut. Ideální je jeho návštěvu spojit s celým velkým lomem na Hádech a nebo s Lamacentrem, které je pár minut pěšky za Růženiným lomem.

Vstup do lomu je doslova skrz hlavní bránou, ve které je udělaná díra pro návštěvníky. Lom včetně cesty rákosím je otevřen od roku 2016.

Jak se do lomu dostat

Autobusem

1. ze zastávky Velká Klajdovka (jede tam autobus 201 a 202)
  2. ze zastávky Podbělová (autobus 55, 78 a 82)

Na vzdálenost je to asi jedno, protože z Velké Klajdovky budete muset kousek po silnici dolů z kopce po chodníku a pak u křižovatky silnice Jedovnické a Novolíšeňské doprava do zákazu vjezdu. Ze zastávky Podbělová, půjdete dál po Novolíšeňské a na křižovatce se silnicí Jedovnickou půjdete dál rovně do zákazu vjezdu.

Dál budete pokračovat po silnici pěšky dolů z kopce, kolem cvičiště psů až dojdete k areálu, kde jsou různé stavební firmy nebo výrobci oken. Lom je téměř naproti tohoto areálu. Lom je ohraničený plotem a bránou, ve které je vstup do lomu. Vstup vypadá jako by byl trošku nelegální, ale díra v bráně, kterou se chodí dovnitř je zcela legální :-)

Autem

1.  za hotelem Velká Klajdovka nebo kdekoliv u paneláků v okolí (např. na ulicích Novolíšeňská nebo Horníkova). Odtud půjdete pěšky na křižovatku silnic Jedovnická a Novolíšeňská a pak po asfaltové silnici směrem do zákazu vjezdu. Dál budete pokračovat po silnici pěšky dolů z kopce, kolem cvičiště psů až dojdete k areálu, kde jsou různé stavební firmy nebo výrobci oken. Lom je téměř naproti tohoto areálu.
  2. autem dojet až přímo před vstupní bránu lomu, kde je malé parkoviště. Jediný problém je, že na silnici podél psího cvičiště a k firmám u lomu je zákaz vjezdu. Pokud chcete riskovat pokutu nebo se dokážete vymluvit, že jdete do nějaké z firem, pak můžete dojet autem až přímo k lomu ;-)